easy lessons

دروستان را آسانتر فرا گیرید

easy lessons

دروستان را آسانتر فرا گیرید

۳۱ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است


Mars

جامعه بشری طی ماه گذشته قادر بوه تا دورترین تصاویر متعلق به منظومه شمسی را با کیفیت بالا مشاهده کند چرا که کاوشگر فضایی نیو هورایزنز ناسا تصاویری را از سیاره پلوتون در فاصله ۳.۵ میلیارد مایلی زمین ارسال کرده است. تصاویر خارق‌العاده از قله‌های یخی و دره‌های عمیق دانشمندان را شگفت زده کرد تا جایی که باعث شد بار دیگر برخی برای زندگی روی سیاره دیگری در فضا رویاپردازی کنند.

اما از نظر استفن پترانِک این‌ها رویاپردازی نیستند بلکه پیش بینی‌های قطعی هستند. او که برنده جایزه در زمینه نویسندگی مقالات علمی است و صحبت‌های او در TED در زمینه پایان دنیا توسط بیش از ۱.۵ میلیون نفر دیده شده معتقد است که انسان ها فقط به سیاره دیگری سفر نخواهند کرد بلکه روی سیاره دیگری زندگی می‌کنند و آن مریخ است.

در مقایسه با پلوتو، مریخ خیلی به زمین نزدیک‌تر است و فقط ۲۵۰ میلیون مایل با زمین فاصله دارد و اگر زمین در خطر برخورد شهاب‌‌سنگ‌های غول‌پیکر آسمانی یا جنگ‌های هسته‌ای وسیع قرار گیرد می‌تواند مأمن جدیدی برای انسان‌ها باشد.

البته این صحبت‌ها کمی شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی است. پترانک که در کتابش با عنوان «ما چگونه در مریخ زندگی خواهیم کرد» آینده‌ جذابی را برای بشریت ترسیم کرده در این باره می‌گوید:

فناوری لازم برای چنین سفری حدود ۵۰ سال است که در اختیار انسان‌ها قرار دارد. در سال ۲۰۲۷ دو فضاپیما با نام‌های رپتور ۱ و رپتور ۲ پس از سفری ۲۴۳ روزه به مریخ خواهند رفت.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۷:۱۰
slade wilson

neutron-star

آسمونی : ستاره های نوترونی ستاره های در حال مرگی هستند که به نظر میرسند تقریبا از هر طبقه بندی ای حذف شده اند! آنها کوچک و بسیار چگال و با قطر تقریبا 20 کیلومتر و جرم تقریبا 1.5 برابر خورشید ما هستند. از این رو یک قاشق چایخوری از این ستاره ها بر روی زمین وزنی تقریبا برابر 100 میلیون تن خواهد داشت!!!

آنها همچنین با سرعتی بسیار زیاد حول محور خود گردش میکنند. سرعتی حدود 700 بار در ثانیه! و طبق تحقیقی جدید خاصیتی بسیار باور نکردنی دیگر در مورد آنها کشف شده؛ سطح بیرونی این ستاره های متلاشی شده احتمال میرود که 10 میلیارد بار قویتر از فولاد یا هر آلیاژ دیگر زمینی باشد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۷:۰۲
slade wilson

what-really-is-the-night-of-laylat-al-qadr

شب قدرى که قرآن کریم، آن را (بهتر از هزار ماه) معرفى مى کند حدود یک صد حدیث، در کتاب ها و تفسیرهاى شیعه و اهل سنت، درباره عظمت آن وارد شده، چه شبى مى باشد؟

19 رمضان ، 21 رمضان یا 23 رمضان !؟

مجموع مطالبى که از قرآن کریم و احادیث شیعه و اهل سنت، در مورد تعیین ((شب قدر)) به دست مىآید را در موارد زیر مى توان خلاصه نمود:

1 ـ در این که ((شب قدر)) در ماه مبارک رمضان قرار دارد، هیچ گونه تردیدى نمى توان به خود راه داد، چون از یک سو خداوند فرموده: قرآن در ماه رمضان نازل شده.(1) و از سوى دیگر در سوره((قدر))هم آمده: آن (قرآن) را در ((شب قدر))نازل کردیم; و این که ((شب قدر))در ماه مبارک رمضان قرار دارد، مورد اتفاق روایات و مفسرین قرآن است.

2 ـ ((شب قدر))، در دهه آخر ماه مبارک رمضان قرار دارد، روایات فراوان و نظریه هاى مفسران شیعه و اهل سنت، آن را حتمى مى شمارد.(2) پس در این مورد هم تردیدى نیست.

((عایشه)) روایت مى کند: تلاش و کوششى را که مى دیدم رسول خدا(ص)، در دهه آخر ماه مبارک رمضان انجام مى داد، در اوقات دیگر انجام نمى داد.(3)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۷:۰۰
slade wilson

andromeda (6)

نزدیک ترین کهکشان مارپیچی که شبیه کهکشان ماست آندرومدا نام دارد. حتی در شرایط رصدی متوسط هم میتوان آن را همچون ابری مه آلود از گاز و غبار دید. در یکی از خبرهای اخیر ناسا درباره اش چنین آمده: ((… کهکشان آندرومدا را اخترشناس ایرانی، عبدالرحمن صوفی، به نام «ابر کوچک» می شناخته و در سال 964 میلادی در کتابش «صورالکواکب» به آن اشاره کرده است. احتمالا این اخترشناس ایرانی آن را در سال 905 میلادی رصد کرده است…))

آندرومدا به سبب نزدیکی اش به ما، از هر کهکشان دیگری در عالم بیشتر بررسی شده است، چون به ما امکان میدهد که همه ویژگی های کهکشان خودمان را، که به سبب وجود غبار میان ستاره ای نمی بینیم، در آن بررسی کنیم.با آسمونی همراه باشید.

برخی از این ویژگی ها به این شرح اند:

ساختار مارپیچی، خوشه های کروی و باز ستاره ای، ماده میان ستاره ای، سحابی های سیاره نما، بقایای انفجارهای ابرنواختری، هسته کهکشان، کهکشان های همراه و بسیاری دیگر.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۶:۵۸
slade wilson
پس انداز کردن,روشهای پس انداز کردن,طریقه پس انداز کردن
اقتصاددان‌ها و مشاورها راهنمایی‌هایی را برای پس انداز کردن، بدون تغییر در شیوه زندگی افراد، ارائه کرده‌اند که عبارتند از :

مدیریت اقتصادی یکی از هنرهای بزرگ افراد در زندگی است که با روش‌هایی ساده می‌توان این کار را عملی کرد.

برخی از افراد از توان مدیریت بالایی برخوردارند و به راحتی قادر به پس‌اندازه کردن برای تامین اهداف و آرزوهای خود هستند اما برای گروهی دیگر، سعی در تامین هزینه خوراک و پوشاک ماهانه یکی از تلاش‌های بزرگ زندگی محسوب می‌شود و این افراد نمی‌توانند به راحتی هزینه‌ای را پس انداز کنند. اقتصاددان‌ها و مشاورها راهنمایی‌هایی را برای رسیدن به اهداف مالی، بدون تغییر در شیوه زندگی افراد، ارائه کرده‌اند که عبارتند از:
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۷:۴۵
slade wilson
 

بیماری‌های قلبی و عروقی, چربی قهوه‌ای بدن‌

 

خوب و بد همه جا پیدا می‌شود، حتی در میان چربی‌های بدن! البته ما عموما وقتی کلمه چربی را می‌شنویم به یاد چربی‌های انباشته‌شده در بدن می‌افتیم و بلافاصله هشدارهای همیشگی پزشکان و توصیه اکید آنها برای سوزاندن این چربی‌ها در گوش‌مان زنگ می‌زند. اینها همه درست است؛ اما فقط در مورد بخشی از چربی‌هایی که به «چربی سفید» معروفند و یکی از عوامل اصلی بروز بیماری‌های بسیار خطرناکی مانند بیماری‌های قلبی ـ عروقی و دیابت به‌شمار می‌روند.

 

متاسفانه به گواهی پژوهش‌های بسیاری که در این زمینه صورت گرفته چربی‌ سفید یکی از معضلات اصلی سلامت در روزگار ماست؛ اما بدن ما علاوه بر چربی سفید، چربی دیگری به نام چربی قهوه‌ای هم دارد که بسیار مفید است و می‌تواند ما را از شر چربی‌های سفید مضر خلاص کند. البته شرط و شروطی هم در کار است. ما باید به چربی قهوه‌ای بدن‌مان کمک کنیم تا از پس این ماجرا برآید.

 

پژوهشی که اخیرا انجام شده، نشان می‌دهد با افزایش میزان چربی قهوه‌ای در بدن می‌توانیم کمک شایانی به سوخت‌وساز بدن بکنیم و از این طریق کالری بسوزانیم و شر چربی‌های سفید اضافی را کم کنیم، اما چطور می‌توان میزان چربی‌ قهوه‌ای بدن را افزایش داد؟ خوشبختانه چند راه ساده و کاملا عملی برای این کار پیش روی همه ماست؛ فقط کمی اراده و صبر می‌طلبد.


نه گرسنگی بکشید و نه بیش از اندازه بخورید
عصب‌های تنظیم گرسنگی در مغز وظیفه بسیار مهمی به عهده دارند؛ وقتی هنوز به میزان کافی نخورده باشیم مدام پیام می‌فرستند که همچنان باید بخوریم و هرگاه هم که به اندازه کافی خورده باشیم به ما اعلام می‌کنند وقت آن است که از خوردن دست بکشیم. اما همین عصب‌ها می‌توانند وظایف مهم دیگری را نیز به عهده بگیرند.

 

پژوهشی که در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل انجام شد نشان می‌دهد این عصب‌ها در بدن موش‌ها ممکن است باعث تبدیل چربی سفید به چربی قهوه‌ای شوند. این مطالعه که در نشریه سل (سلول) منتشر شده، نشان داده است اگر خیلی کمتر از آن چیزی که مورد نیاز معمول بدن‌مان است بخوریم، بدن‌مان نمی‌تواند چربی سفید را به چربی قهوه‌ای تبدیل کند؛ در حالی‌ که اگر به اندازه کافی بخوریم، یعنی به میزانی که گرسنگی را رفع کند، این عصب‌ها وارد عمل خواهند شد و چربی‌های سفید را به چربی قهوه‌ای تبدیل خواهند کرد.

 

پژوهش دیگری در این زمینه نشان می‌دهد که پرخوری نه‌تنها چربی سفید را در بدن ما افزایش می‌دهد، بلکه برای چربی قهوه‌ای مزاحمت ایجاد می‌کند و نمی‌گذارد این چربی کالری‌های اضافی و چربی‌های سفید مازاد را بسوزاند.

 

بیماری‌های قلبی و عروقی, چربی قهوه‌ای بدن‌

 

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۷:۴۴
slade wilson

دقیق بخوانید:

یک شخص گفت:الله اکبر...لااله الاالله...محمد رسول الله

باز گفت:سبحان الله و بحمده سبحان الله العظیم 

وبعد گفت:لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین

این شخص 70000هزار نیکی به دست آورد.

این شخص خود شمایید که این اذکار رو گفتید.



منبع: texting.blog.ir

۴ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۷:۳۷
slade wilson

داستان رنج شیطان

شیطان به حضرت یحیی گفت : می خواهم تو را نصیحت کنم !

حضرت یحیی فرمود : من میلی به نصیحت تو ندارم

ولی می خواهم بدانم طبقات مردم نزد شما چگونه اند

شیطان گفت :‌ مردم از نظر ما به سه دسته تقسیم می شوند

1 : عده ای مانند شما معصومند ، ار آنها مایوسیم و می دانیم که نیرنگ ما در آنها اثر نمی کند

2 : دسته ای هم بر عکس در پیش ما شبیه توپی هستند که به هر طرف می خواهیم می گردانیم

3 : دسته ای هم هستند که از دست انها رنج می بریم زیرا فریب می خورند ولی سپس از کرده خود پشیمان می شوند و استغفار می کنند و تمام زحمات ما را به هدر می دهند دفعه دیگر که نزدیکه که موفق شویم اما آنها دوباره به یاد خدا می افتند و از چنگال ما فرار می کنند ما از چنین افرادی پیوسته رنج می بریم

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۶:۰۰
slade wilson

داستان کوتاه از رحمت خدا نا امید نشو

تنها بازمانده یک کشتی شکسته توسط جریان آب به یک جزیره دور افتاده برده شد

او با بی قراری به درگاه خداوند دعا می‌کرد تا او را نجات بخشد

او ساعت ها به اقیانوس چشم می‌دوخت

تا شاید نشانی از کمک بیابد اما هیچ چیز به چشم نمی‌آمد

سر آخر نا امید شد و تصمیم گرفت که کلبه ای کوچک خارج از ساحل بسازد

تا از خود و وسایل اندکش را بهتر محافظت نماید

روزی پس از آنکه از جستجوی غذا بازگشت، خانه کوچکش را در آتش یافت

دود به آسمان رفته بود، بدترین چیز ممکن رخ داده بود

او عصبانی و اندوهگین فریاد زد: «خدایا چگونه توانستی با من چنین کنی؟»

صبح روز بعد او با صدای یک کشتی که به جزیره نزدیک می‌شد از خواب برخاست

آن کشتی می‌آمد تا او را نجات دهد

مرد از نجات دهندگانش پرسید: «چطور متوجه شدید که من اینجا هستم؟»

آنها در جواب گفتند: «ما علامت دودی را که فرستادی ، دیدیم!»

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۵:۵۸
slade wilson

داستان کوتاه جالب و آموزنده راهی آسان تر

هنگامی که ناسا برنامه ی فرستادن فضانوردان به فضا را آغاز کرد با مشکل کوچکی روبرو شد

آنها دریافتند که خودکارهای موجود در فضای بدون جاذبه کار نمی کنند ، جوهر خودکار به سمت پایین جریان نمی یابد و روی سطح کاغذ نمی ریزد برای حل این مشکل ….

آنها شرکت مشاورین اندرسون را انتخاب کردندتحقیقات بیش از یک دهه طول کشید ، دوازده میلیون دلار صرف شد و در نهایت آنها خودکاری طراحی کردند که در محیط بدون جاذبه می نوشت زیر آب کار می کرد ، روی هر سطحی حتی کریستال می نوشت و در دمای زیر صفر تا سیصد درجه ی سانتیگراد کار می کرد.

روس ها راه حل ساده تری داشتند آنها از مداد استفاده کردند!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۵:۵۶
slade wilson